3-4-09 Public Health Department - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu 3-4-09 Public Health Department - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu

3-4-09 Public Health Department

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 April 2009 | Ghana, Berekum

1e tussenevaluatie met Monica
8.00 wachten op de incharge.
Daarna baby’s checken; (1 a 2 wkn oud)
- schedel, - organen, - ledematen, - geslachtsdelen, - ogen, - reactie vermogen , - ruggenwervel word allemaal na gekeken.
Hierna werd mij gevraagd of ik ook mee wilde op outreach… (dan gaan ze van het ziekenhuis naar een dorp omdat die mensen niet bij het ziekenhuis kunnen komen).
Outreach! 9.10-12.30
Ongeveer 20 min rijden naar het dorpje.
Een rondje door het dorp gereden om te laten weten dat we er zijn, hierna parkeren en instaleren we ons bij een school, een hokje gemaakt van houten palen en golfplaten met te weinig tafeltjes en stoeltjes etc.
Ze hangen de weeg schaal aan een tak van de boom en zetten een bankje en tafeltje neer.
We hebben de kinderen gewogen, ingeent en sommigen kregen vitamine A. Het gewicht werd weer in de boekjes die hiervoor bestemd waren geschreven. (Ze wegen de kinderen t/m 5 jaar en ze turven hoeveel kinderen ze nakijken en van welke leeftijd).
Ook werd de volgende afspraak (de volgende keer dat ze op outreach gingen) in het boekje gezet.
Ook werd er informatie gegeven en evt. kinderen onderzocht.
Ik vond dit leuk en intressant om mee te mogen maken (jammer dat ik me camera niet bij me had! Ik ga vragen of ik nog een keer mee mag en dan neem ik me camera mee!)
13.00 naar huis
Maandag en woensdag; Antenatal clinic (info voor zwangere vrouwen)
Dinsdag en donderdag; child wel fare clinic (kinderen wegen, councel voor moeders, info)
Vrijdag; postnatal clinic (check moeders en baby’s, inenten, outreach)

3-4-09 1e evaluatie met Monica
Agenda, reflectie besproken en een afdeling uit gezocht voor de aankomende weken.
Voor mij word dit fever’s untit (TBC etc. long gerelateerd)
Voor Petra pediatric ward.
Zie verder reflectie
Verder ging alles tot zover goed.

’s Avonds “op stap” geweest naar J’e dame? Met Aafke en de andere stdenten (uit amerika en belgië). Dit is niet echt wat voor mij geloof ik.


Liefs

  • 15 April 2009 - 19:15

    Lian:

    echt leuk dat je op outreach mocht! is best speciaal dat je dat meemaakt zeg! jammer dat je je camera vergeten had maar het blijft altijd wel bij je!

  • 16 April 2009 - 18:05

    Annemieke:

    Zeker nogeens op out reach gaan en probeer dan zelf de kindzorg gelijk onder de knie te krijgen voor wat daar gedaan wordt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19059

Voorgaande reizen:

20 Maart 2009 - 05 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: