2-4-09 Peadiatric ward (samen met Petra) - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu 2-4-09 Peadiatric ward (samen met Petra) - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu

2-4-09 Peadiatric ward (samen met Petra)

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 April 2009 | Ghana, Berekum

Omdat het vanmorgen regende kwamen veel verpleegkundigen later…
Dus zijn wij eerst met een non uit India mee gelopen. (Er lag een jongen alleen op een kamer die Petra en mij al opviel, later hoorden we dus dat die vannacht/vanmorgen was overleden. Het jongetje bleef nog vrij op die kamer liggen, de deur stond open etc. Later hoorden we van de verpleegkundige die met de vader stond te praten dat de jongen niet verzekerd was dus dat er nog betaald moest worden (dit was best wel even schrikken toen ik dit hoorde, die man had net zijn zoon verloren…).
We hebben bedden opgemaakt en later gewacht op de verpleegkundigen en artsen.
Van 9.00 tot 10.15 artsen visite, de arts werd niet echt vrolijk omdat veel vitale controles niet waren gedaan, medicatie was niet gegeven dus sprak de arts de verpleegkundigen aan maar die lachten er wat om en gingen zich verdedigen.. dit alles gebeurde gewoon op zaal.
Tijdens de artsen visite was een baby’tje overleden, maar hier ging niemand naar toe, alleen liep er een verpleegkundige even snel met de moeder van de afdeling af omdat die erg overstuur was.
(Ook bij dit kindje werden handen en voeten vast gebonden en in een laken gewikkeld. Het kindje lag samen bij het andere jongetje op de kamer en zouden later opgehaald worden).
Vitale functies gedaan bij een jongetje met meningitis, de controles waren vrij hoog en het jongetje reageerde weinig tot niet op prikkels.
Pauze 11.00-11.30
”Wond kar weg gebracht”, medicatie bij de apotheek opgehaald.
Nog een keer vitale functies gecontroleerd en naar huis gegaan.

Reflecties uit getypt en een agenda gemaakt voor Monica 3-4-09 tussen evaluatie.
Aafke kwam ook nog langs met het meisje uit Amerika. Even gezellig gepraat en dingen geproefd; fried yam, wel lekker!

Liefs Cin

• 17 April 2009 - 07:37

Marie:

hoi cindy,
    vreemde dagen zitten er tussen , lees ik wel.!!
    maar leuke dingen maak je ook mee daar in dat verre land.
    geniet er nog maar eventjes van, want voor je het weet, ben je weer hier in je kikkerlandje.
    groet marie.