Week 15, 1e echte stage week - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu Week 15, 1e echte stage week - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu

Week 15, 1e echte stage week

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 April 2009 | Ghana, Berekum

Maandag morgen zijn we eerst op zoek gegaan naar de Amerikaanse dokter die hier rondloopt. Omdat ik allemaal vage, jeukende en brandende bultje op mijn voeten kreeg.
Volgens de dokter kwam dit door het gras en schreef me 2 zalfjes voor.
Het was nogal wat moeite om deze te krijgen. Omdat we geen ghanese verzekering hadden moesten we eerst naar de cashpoint om te betalen en toen naar de apotheek om de zalfjes te halen. Hier eenmaal aangekomen hadden ze de ene wel maar de andere nog niet. Later de andere opgehaald. Al met al waren we bijna 2 uur bezig!
Op de afdeling was het vrij rustig. Nog gezien hoe sonde voeding gegeven word.
De incharge vertelde me dingen onder de afdeling en over tbc.
Deze incharge (een man dit keer) praat wel veel met de patienten en wil ze alles uitleggen!
’s Avonds best wat regen en onweer (vooral lichtflitsen) gehad. Ook was de stroom er even 15 min. Af maar dit begint al te wennen.
Een rustige week. Op stage geprobeerd zoveel mogelijk dingen op te zieken over verschillende ziektebeelden en zoveel mogelijk gevraagd.
Donderdag vrij i.v.m visum aanvraag.
Vrijdag vrij gevraagd zodat we konden reizen.

(7-4-09 Tessa Gefeliciteerd!!!)

Liefs Cin

• 15 April 2009 - 19:13

Lian:

ah gut dat is niet zo fijn met die bultjes !
    hopelijk gaat het al wat beter
    xx

• 15 April 2009 - 19:27

Erwin:

mooi klote allemaal naja gelukkig gaat het de goeie kant weer uit

kus