Week 16, 2e stageweek - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu Week 16, 2e stageweek - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Cindy Bangma - WaarBenJij.nu

Week 16, 2e stageweek

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

19 April 2009 | Ghana, Berekum

13-04-09 vrij gevraagd omdat we nog steeds gebroken waren van de reis.
Heerlijk uitgeslpen tot een uur of 10.00, hierna de stapel was gedaan die ons lag aan te gapen. Hierna kwam de electricien om te kijken naar de stroom in de keuken, eenmaal in de keuken deed natuurlijk alles het weer…
Toen maar begonnen met de koelkast kok halzend uit te ruimen en schoon te maken, wat een stank! (hoofddoekje voor onze neus en handschoenen aan).
Toen we klaar waren was het ineens erg donker buiten en begon het flink waaien, dit betekende regen! Dus wij snel alles bij elkaar pakken en dravend naar de slaapkamer want de was hing buiten!! Eenmaal aangekomen bleek de buurman alles al van de lijn gehaald te hebben, super!Hierna maar op de veranda gaan zitten met een boek want binnen was het erg donker en de stroom was eraf…
ong. 17.00 met de regenjas (het regende nu al de hele middag) naar het internet lokaal, geen internet en de leraar was er ook niet alweer pech!
Thuisffront maar even gebeld.
Wat gegeten en optijd op bed gegaan want morgen moesten we weer vroeg.

Dinsdag en woensdag ziek, misselijk en flink aan de diarree…
Na dat k uit bed was gekomen en me had omgekleed voelde k me niet super, toch maar naar de keuken om iets te eten hierna zo misselijk geworden dat ik terug ben gegaan en me heb ziek gemeld. Op bed in slaap gevallen tot 12.00. Verder de dag weinig gedaan.

Petra vandaag boodschappen gedaan voor ons, k kon niet te ver bij de wc vandaan dus kon niet mee…

Ook woensdag niet lekker en dus thuis gebleven. Eind van de dag ging het al wat beter dus morgen naar stage.
16-04-09 boodschappen gedaan met de buurman, de markt gevonden!!
Hier flink wat ingeslagen; eieren, sla, tomaten, kokommer, ui, wortels en kip!
’s Avonds heerlijk gegeten; macaroni met stew en sla met alles er door (banaan, appel, uit, komkommer etc)

De rest van de week stage gelopen.
Was vrij rustig dus uitleg over HIV gekregen, erg intressant!

17-04-09 evaluatie met Monica, alles is nu duidelijk voor alle drie.
Evaluatie was verder goed, planning gemaakt voor aankomende weken.

18-4-09 / 19-4-09 Weekend!!
Dit weekend weer vrij weinig gedaan, lekker relaxen!
Monopoly en gekaart, boek gelezen en natuurlijk de was gedaan.

Liefs Cindy

• 19 April 2009 - 16:04

Petra Spijkstra:

Wat beleven wij toch veel he!;)

• 19 April 2009 - 16:11

Lian:

ah balen dat je ziek was.. dat is echt niet fijn. gelukkig gaat het beter met je :)
    spreek je gauw
    x

• 21 April 2009 - 13:17

Marrit Brouwer:

Hey Cindy,

Je hebt al heel goed kennis gemaakt met de Ghanezen en hun cultuur.
    Het is super herkenbaar en voel de situaties met je mee!
    Wat hebben wij ook vaak met een shared taxi gereisd tussen Sunyani en Berekum. Dat zijn allemaal van die weetjes die je van anderen hoort.

Bye, geniet ze en succes, Marrit

ps. ga je ook foto's op je site zetten?

• 21 April 2009 - 17:49

Annemieke:

Gelukkig dus weer redelijk snel opgeknapt!!Fijn.